W ramach projektu Język Maszyn, we wtorek 2 września br. rozpoczęły się szkolenia dla nauczycieli. W szkoleniach wzięło udział 135 nauczycieli (sic!) ze szkół podstawowych i gimnazjów.
Szkolenia odbyły się w budynku X LO we Wrocławiu. Nauczyciele przeróżnych przedmiotów (j. polskiego, matematyki, j. angielskiego, chemii, informatyki, nauczania początkowego, itd.) prowadzili kółko do celu przy pomocy graficznego języka programowania KoLo oraz wydawali polecenia mrówce, która potrafi naprawdę wiele, choćby potrafi chodzić tak po scenie, że ślady które zostawia przypominają fraktale…
Poziom zaawansowania nauczycieli był różny, jedni sami już programowali, inni ze sztuką programowania spotkali się po raz pierwszy. Zarówno pierwsi, jak i drudzy aktywnie i twórczo współkonstruują Język Maszyn.
Szkolenia prowadzili Akademicy: Jakub Jernajczyk, Jarosław Drapała, Radosław Rudek i Bartłomiej Skowron. Nad stroną organizacyjną czuwało Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli z Jerzym Wachowiczem w roli koordynatora. Zderzenie świata sztuki i filozofii ze światem instrukcji warunkowych i komend w otoczeniu środowiska nauczycieli owocuje nowymi pomysłami i ideami. Wspólnie pochylamy się nad tym, czy strzałka powinna być w taki czy inny sposób umieszczona na scenie, jakim symbolem powinna być oznaczona paczka (będąca prototypem zmiennej), itd. A to wszystko po to, aby kilkuletnie dziecko było w stanie w naturalny i łatwy sposób to zrozumieć.
Atmosfera szkoleń,wewnętrzna motywacja oraz twórcze zaangażowanie nauczycieli, pozwala mieć nadzieję na powodzenie kolejnych etapów projektu.